Τρίτη 20 Απριλίου 2010

"Η σιδηρά κυρία" reloaded

Περιπατών εις την οδόν Ακαδημίας συνήντησα το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου: έπειτα από αποτυχημένας προσπαθείας ψευτοκωμωδιών με Σούλας και Κληρονόμους που αγαπούν την Καρδίτσαν, σας αποκαλύπτω ότι το μέλλον είναι ήδη πίσω μας: Γκρέκα Φιλμ - Μ. Λεφάκης. Πρόκεται περί της γνωστοτάτης εταιρείας παραγωγής ταινιών αι οποίαι, εκτός των αυτονοήτων κοινωνικών σχολίων, θίγουν και έτερα σύγχρονα ζητήματα: άλλες ομιλούν περί οικονομικής κρίσεως και άνοδον της τιμής του πετρελαίου, ως η "Έξοδος κινδύνου" εν έτει 1980 (εις το πρώτον λεπτόν του βίντεο), άλλες φέρουν προφητικούς τίτλους ως "Είσαι στην ΕΟΚ... Μάθε για την ΕΟΚ" του 1981 (αν την είχαμε μελετήσει και είχαμε διδαχθεί από αυτήν, ενδεχομένως να αποφεύγαμε τας δυσκολίας των τελευταίων μηνών) και άλλες συνεπαίρνουν με σκηνάς πρωτοποριακάς διά την εποχήν τους (και διά πάσαν εποχήν) ως η ταινία "Χούλιγκανς (κάτω τα χέρια απ' τα νιάτα!)" (1983). Η Γκρέκα Φίλμ - Μ. Λεφάκης, παρά τον πόλεμον που εδέχθη, επειδή ετόλμησε να πει τα πράγματα με το όνομα τους, και παρά τα θρυλούμενα περί εξαφανίσεώς της την τελευταίαν εικοσιπενταετίαν, είναι παρούσα εις τας κινηματογραφικάς και κοινωνικάς εξελίξεις παρεμβαίνουσα με νέαν της ταινίαν υπό τον τίτλον "Η σιδηρά κυρία" με πρωταγωνίστρια την Ρένα Βλαχοπούλου. Πρόκειται προφανώς περί ταινίας ομιλούσας περί την καγκελάριον της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ - η καλυτέρα καλλιτεχνική απάντησις εις τα ανθελληνικά σχόλια βαρβάρων γερμανικών εντύπων.
Η απώλεια της Ρένας Βλαχοπούλου δεν εστάθη εμπόδιον εις το έργον των παραγωγών της Γκρέκα Φιλμ - Μ. Λεφάκης: εις τα υπερσύγχρονα στούντιο της εταιρείας και με την χρήσιν της τελευταίας τεχνολογίας 3Δ (αγγλιστί 3D - λέγεται μάλιστα ότι και το "Avatar" εις τα στούντιο της Γκρέκα Φιλμ εδημιουργήθη), οι τεχνικοί της εταρείας, έχοντες πρωτοστατήσει εις καινοτόμας κινηματογραφικάς τεχνικάς κατά την δεκαετίαν του 1980, κατάφεραν διά ακόμη μίαν φοράν να μας εκπλήξουν και να δημιουργήσουν μίαν ταινίαν εις την οποίαν ουχί μόνον πρωταγωνιστεί η προσφιλής ηθοποιός ως ολόγραμμα, αλλά και η ποιότης της εικόνος και του λόγου είναι τοιαύτη, ώστε δημιουργείται εις τον θεατήν η εντύπωσις ότι η Ελλάς του 2010 εις ουδέν διαφέρει της Ελλάδος του 1983 - αποδεικνύουσα, μεταξύ άλλων, την συνέχειαν και την συνέπειαν του Ελληνισμού. Επειδή πολλοί θα δυσπιστήσουν, ιδού τα ντοκουμέντα: φωτογραφίαι που ετράβηξα προχθές δεικνύουσαι το μέγαρον της Γκρέκα Φιλμ (εις την γωνίαν των οδών Ακαδημίας και Εμμανουήλ Μπενάκη) και διαφημιστική πινακίδα αναγγέλουσα την νέαν παραγωγήν της εταιρείας (προσεχώς εις τους κινηματογράφους):







Ειμί Κωνσταντίνος ο σινεφίλ και άρτι ωλοκλήρωσα.

1 σχόλιο:

Αναγνώστες